Artcraft Ink drawing

 

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"Inside the supernova" 2021. Mixed technique on Tintoretto paper. 127x86 cm (private collection)

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Time layer 1 "Beyond the window"  2015/2021 64x46 cm mixed technique on Tintoretto paper

 

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Time layer 2  2015/2021  "A second on Vulacano"  64x46 cm Mixed technique on "Tintoretto" paper

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"Jamani", "Amici" 2020 1m x 50 cm. Acrylic, gouache and India ink on hand made paper  (private collection)

"The bridge of San Luis Rey" 2019, ink on Fabriano paper 135x100 cm

"un-defined borders"  "Confini in-definiti"  134x95 cm ink and china on hand made paper 2016

Confini in-definiti I Un-defined borders,

 

Is the result of a research on the sign, as a theme that I believe is necessary for a visual introspective dialogue.  It is a diary in which every instinctive gesture merges with the definition of the contours, through a technique that is close to writing.  There is, as a result, the will to put a stop to casualness and petrify it, so that it will make sense.  The movement, that I appropriate in my own work, is fixed with Indian ink and the nib of a pen,  delimiting the coloured ink that I have traced with a brush.  I often get the feeling that this free sign, thus delimited, is trying to free itself at all costs, by forcefully pounding its contour; this provokes a visual reaction, a fragmentation, as in a chemical reaction. The sign follows processes of affirmation, cancellation and affirmation of that which has been cancelled - these are the layers of a written inquiry.

 

“Confini in-definiti | Un-defined borders

 

È il risultato di una ricerca sul segno, tema a me necessario per un dialogo visuale introspettivo. Si tratta di un diario dove il gesto istintivo si fonde con la definizione dei contorni con una tecnica vicina alla scrittura: il risultato è la volontà di fermare la casualità, di pietrificarla per dargli un significato. Il movimento, che sento proprio nel mio lavoro, si fissa con la china data a pennino, delimitando l’inchiostro colorato steso a pennello. Spesso ho l’impressione che quel segno libero, così delimitato, cerchi a tutti i costi di liberarsi battendo con forza sul suo contorno; questo provoca una reazione visiva, una frammentazione come in una reazione chimica. Il segno segue dei processi di affermazione, di cancellazione e di affermazione di ciò che è stato cancellato, sono gli strati di una indagine scritta”.

"Imaginary continents" 2015  china and colored inks on yellow paper 145x87 cm March 2015  (pirvate collection)

"Transcripts" 2016 (detail) mixed media on paper 153x84 cm

"Migrations 2016" china and white gauche on yellow paper 118x 75

Log books

"Untitled",  china on paper 20X25 cm (private collection)

"SNPX 017"  20x30 cm, mixed media on hand made paper  2019 (private collection)

"Body-to-body" Digital drawing

"Cabbage leaf" 35x50 cm, china on hand made paper (private collection)

"Rendez vous" mixed media on hand made paper  27,5.5x27,5 cm. 2021 Bologna

"Imaginary windows" mixed media dust gold on gray cardboard 30.5x35,5 cm. 11/9/2021 Bologna

"nel sottosulo", "in the subsoil" notes golden dast and china on paper 7x78 cm 2016, from "Pocket Genesis"

 

"Tactile sequences" 17,5x25 cm, mixed media on hand made paper (Pescia) 2021

 "Q 28", 2018/19 11.5x14.5 cm mixed media on Woodstock Betulla paper